sobota, 12 września 2015

5. Kocyk dla dziecka

Kilka miesięcy temu w mojej rodzinie pojawił się mały brzdąc. Z okazji jego narodzin postanowiłam zrobić mu prezent - kocyk.
 

 

Jakie kroki należy poczynić, żeby zrobić taki kocyk?

1. Wybrać wzór. Internet tonie od inspiracji. Ja zdecydowałam się na kocyk z Granny Square.
2. Zrobić projekt. Granny Squares też mogą różnie wyglądać. Jak już wybierzemy wzór naszych granny, to polecam potem rozrysować naszą "wizję" na kartce. Ja od tego zaczęłam. Dzięki temu wiedziałam w jakiej ilości i w jakim kolorze...
3. ...kupić włóczkę i niezbędne materiały. Ponieważ Jaś urodził się późną wiosną, wybrałam dla niego mięciutki akryl i zrezygnowałam z podszywania go np. polarkiem (taki był mój pierwotny zamysł). Akryl jest bardzo fajny ze względu na swoją miękkość i bardzo dużą gamę kolorystyczną. Trzeba jednak pamiętać, że akryl akrylowi nierówny. Zdarzają się włóczki bardzo miękkie, ale słyszałam też o takich firmach, które produkują sztywne i szorstkie akryle. Najlepiej przejść się do pasmanterii i wypróbować samemu taką włóczkę, tzn. po prostu pomacać :D
Jak już mamy wzór, mamy włóczkę, to teraz pozostaje nam
4. Wykonujemy potrzebną ilość granny squares zgodnie z naszym projektem.
5. Zszywamy ze sobą elementy kocyka.
6. Obrabiamy całość dookoła.
7. Chowamy nitki.
 
I gotowe ;)
Proste, prawda? ;) Nie ukrywam, że jest to nieco pracochłonne. Mój kocyk składał się z 35 kwadratów. Zużycie włóczki to około 6 motków po 100 g. Z każdego został jakiś malutki kłębuszek.

 

4 komentarze:

  1. Śliczny kocyk dla małego bobasa. Ja na razie na szydełku potrafię tylko słupki i półsłupki dziergać, więc tym bardziej podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Jak umiesz słupki i półsłupki, to dasz radę zrobić wszystko! ;)
      Niebawem na moim blogu pojawi się jak krok po kroku zrobić ten kocyk ;) Zapraszam do śledzenia.

      Usuń
  2. Chyba mamy inną definicję tego, czy coś jest proste ;))) Dzierganie to nie moja bajka, jakoś zawsze mi się to wydaje mega skomplikowane... A kocyk wygląda imponująco!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Ja w dalszym ciągu jestem zauroczona misiem z banneru linkowego party. Znajdę gdzieś na niego tutorial?
      Postaram się w tym tygodniu dodać post jak zrobić ten kocyk krok po kroku. Może nawet nagram jakiś filmik. Póki co mam do zaliczenia 2 egzaminy, ale obiecuję -pokażę, że szydełkowanie nie jest takie trudne ;)
      Ja z kolei nie mogę się dogadać z Łucznikiem 466, który nie zawsze zaciąga nitki ;/ Naprężenie nici w maszynie to mój problem, także możemy wymienić się doświadczeniami.

      Usuń